Wiele firm na rynku oferuje pomoc w rejestracji spółek. Przedsiębiorcy często decydują się na samodzielne przeprowadzenie procedury rejestracji spółki w celu zmniejszenia kosztów wejścia na rynek. Warto jednak zaznaczyć, że to rozwiązanie najczęściej generuje wyższe koszty oraz wydłuża czas wejścia na rynek z powodu błędów w formularzach lub niewłaściwie przeprowadzonego procesu założenia.
W późniejszych etapach rejestracji właściciele firm decydują się na skorzystanie z pomocy specjalistów, którzy poprawią błędy we wnioskach lub od początku przeprowadzą procedurę rejestracji firmy.
Zakres usługi „rejestracja spółek” – na co warto zwrócić uwagę?
1. Przygotowanie umowy spółki z uwzględnieniem wymagań klienta.
2. Pomoc w wyborze odpowiednich kodów PKD pasujących do planowanej działalności.
3. Przygotowanie dokumentów rejestracyjnych (elektronicznie lub papierowo w zależności od wybranego sposobu rejestracji).
4. Monitorowanie procesu rejestracji spółki.
5. Zgłoszenie spółki do US, ZUS.
6. Przekazanie oryginałów dokumentacji związanej z rejestracją.
Istotnym punktem jest punkt nr „4”. Jeżeli firma zajmująca się założeniem spółki sprawdza przebieg etapów założenia podmiotu to klient nie musi obawiać się, że proces rejestracji będzie trwał wiele tygodni.